• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

zcripter

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
22 November 2022
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
114
Poäng
297
Det är väl inte tyvärr att det prioriteras annat högre tycker jag. Att klara av mål med häktade personer så fort som möjligt är prioriterat, tex mord och våldtäktsrättegångar. Tycker det är ganska rimlig prioritet att ta det före överklaga skuldsaneringsbeslut.
Jag håller helt klart med dig. Men om jag utgår ifrån den överklagandes perspektiv så skulle jag gissa på att den personen vill bli prioriterad, därav ”tyvärr”.
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 081
Mottagna reaktioner
1 975
Poäng
1 307
Att handläggaren inte sett till helheten bl.a. Hyser ingen som helst förhoppning om att tingsrätten kommer gå på min linje.
Med hänvisning till någon av paragraferna i skuldsaneringslagen och / eller NJA?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
Jösses vilken paragrafrytteri för oss dödliga. Snark.

Vi har fattat att ni två har koll på paragrafer och lagar. Det framgår med största tydlighet i varenda tråd.

Så jävla dryg ton mot någon som precis har fått ett stort nederlag i detta fall Streetspirit att då trada om paragrafer och lagar på detaljnivå är ju så jävla tröttsamt.

Han/Hon har överklagat och skrivit varför han/hon har överklagat det finns liksom ingen anledning att börja visa att man kan lagar och regler.
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 081
Mottagna reaktioner
1 975
Poäng
1 307
Jösses vilken paragrafrytteri för oss dödliga. Snark.

Vi har fattat att ni två har koll på paragrafer och lagar. Det framgår med största tydlighet i varenda tråd.

Så jävla dryg ton mot någon som precis har fått ett stort nederlag i detta fall Streetspirit att då trada om paragrafer och lagar på detaljnivå är ju så jävla tröttsamt.

Han/Hon har överklagat och skrivit varför han/hon har överklagat det finns liksom ingen anledning att börja visa att man kan lagar och regler.
För att få igenom en överklagan måste man i princip alltid ange hänvisning till lag eller NJA.
Att dela denna kunskap kan väl knappast anses missgynna någon?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp